fredag 1 april 2016

Bedömningstillfälle i grupp



Idag fick 4a prova något som de tidigare inte gjort, de fick ha sitt bedömningstillfälle i grupp och spela in det med en Ipad. Eleverna satte sig i grupper och fick med sig frågorna som ingick i bedömningen. För att jag som pedagog ska kunna ta del av vem som säger vad, vilken kunskap var och en elev visar tog eleverna med sig en Ipad där de spelade in sitt samtal. Dessa samtal har jag sedan kunnat lyssna på för att göra en bedömning av vad eleverna kan, om det är något som eleverna har missuppfattat och som vi där med måste gå igenom igen.

Några elever tog stöd av våra bilder när de diskuterade och kunde på så sätt skapa sambandskedjor och förståelse för hur Sverige styrs. Till min stora glädje hade alla eleverna fått en god kunskap om demokrati, diktatur, riksdag, regering, partierna, valen, vem som har makt i samhället, hur eleverna kan vara med och påverka med mera. Vi kommer därför att avsluta arbetsområdet samhällskunskap på tisdag,  för eleverna i 4a.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar