tisdag 29 maj 2018

Äntligen klara!


Nu är snart alla våra överlämningsfilmer klara, har ni missat vad det är för filmer vi arbetat med så läs gärna inlägget före detta. Jag har tillsammans med mina kollegor ägna kvällarna åt att lyssna igenom elevernas filmer, jag har skrattat, gråtit och förundrats över elevernas mod och tankar. Såklart vet jag att vi har en fantastisk  elevgrupp men ändå har många av filmerna förvånat mig mycket. Elever idag är så mycket klokare än vad jag var när jag gick i årskurs sex, aldrig att jag hade kunna sätta ord på vad jag behövde för att lyckas eller vad mina utvecklingsområden var. Kanske var det inget man pratade om när jag gick i skolan.

Vi har fått många frågor från personer som vill se filmerna och några av våra modiga elever har valt att lägga ut filmerna här på bloggen. Våra elever är vana vid att få feedback och visa upp vad de arbetat med men när det gällde dessa filmer är det några som inte vill dela med sig av filmerna till andra än just pedagogerna på de nya skolorna och så klart måste vi respektera det.
Men här nedan kan ni se några av filmerna, har vi tur får jag dela fler filmer med er senare i veckan.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar