söndag 29 november 2015

Respons på träningsuppgiften inför bedömningen på torsdag

Nu har jag snart läst igenom alla era tränings bedömningsuppgifter och jag har kommenterat under  de delar där jag vill att du ska lägga till något eller ändra något på för att bli godkänd. För ni vet ju alla, att respons ger jag eller en kamrat för att vi vill att alla elever ska lyckas och bli bättre, det handlar inte om din text eller uppgift är dåligt.

Under dagen kommer jag också att lägga ut någon text som är godkänd och jag ska även försöka hinna göra tre filmer som ni kan titta på.

Här nedan har jag skrivit ner saker som ska finnas med under varje rubrik för att texten ska vara godkänd.

Livet i vikingabyn
- Männens roll
- Kvinnans roll
- Barnens roll och hur lär sig barnen saker.
- Ätten
- Hövdingen






          Vikingarna plundringståg
          - Varför åkte vikingarna på sina resor?
         - Vad sålde dem och vad köpte dem?
         - Trälar
         - Något om skeppen
        - Var åkte dem?


                     Asatron - kristendomen
                    - Något om gudarna på vikingatiden
                    - Hur gick det till när Sverige blev ett kristet land?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar