söndag 7 januari 2018

Ny termin, nya mål!

Nu är snart jullovet slut, i allafall för oss lärare. Ni elever börjar på onsdag klockan 8.20. Glöm inte att en hel del elever har utvecklingssamtal på eftermiddagen.

Under vecka 2- 10 kommer vi att göra en repetition av världsreligionerna, mycket av det vi kommer att arbeta med är för er känt innehåll men ni kommer ges möjlighet att utveckla era kunskaper och framför allt förmågor.

I vårt google classroom religion börjar det fyllas på med material till vårt arbete så gå gärna in och titta där redan nu om ni har en stund över. Matrisen har vi gått igenom innan lovet så den är för er välbekant. Min power point blir färdig i kväll och den kommer jag också att lägga ut. Nytt för detta arbetsområde är att jag har gjort en tydligare finplanering så att ni hela tiden kan se vad vi ska göra på so- lektionerna eftersom jag märkt att ju mer förförståelse vi har desto lättare har vi att nå målen. Planeringen kommer vi gå igenom så ni förstår hur ni ska tolka den. Här finns länken om du vill se hela planeringen Tryck här.


Här kan du se vilka mål du ska nå, vad du ska göra på lektionen samt vad du
förväntas göra innan lektionen. Givetvis kan planeringen ändras efterhand
utifrån era intressen och behov med då uppdateras planeringen i google classroom. 




Här kan du också hitta matrisen och bedömningsuppgiften..

Jag ser framemot att träffa er alla den 10 januari - 2018 och ser också framemot en lärorik och rolig termin med hårt arbete, misslyckande, skratt och glädje!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar