tisdag 6 oktober 2015

Landskapsarbete

Under måndagen och tisdagen har både 4a och 4b börjat med sitt individuella landskapsarbete. De elever som har gjort färdigt sina stödstrukturer fick idag låna dator för att skriva sina faktatexter.

Vi upptäckte ganska snabbt att det var svårt att variera sina meningar, många meningar började med landskapet namn tex Skåne har många städer tex Malmö, Lund och Ystad. Skånes landskapsblomma heter prästkrage, Skånes landskapsdjur heter kronhjort. Skåne har 1,2 miljoner invånare.

På lektionen i eftermiddags stannade vi upp och försökte att göra en gemensam text mer varierande och klassen lyckades bra. Jag hoppas att de tänker på detta när de skriver sina texter i morgon.



Några elever upptäckte Into Words som är ett hjälpmedel som hjälper oss att få texten uppläst. Texten kan man få uppläst på vilket språk vi vill. Detta program kommer vi att lära oss mer om så att alla vet hur man kan använda det. 
Midya tittar på en film på Selma om sitt landskap.
Jag är så glad över det samarbete jag ser i klassen. Alla som kan hjälper de elever som inte kan lika mycket.
Det är inte lätt att komma ihåg sina koder.

Stor koncentration vid bord 3. Eleverna jobbar hårt för att nå sina mål. 
Även eleverna vid bord ett koncentrera sig på sin uppgift och gör sitt bästa. 
Adrian lyssnar och lär om sitt landskap med hjälp av Inläsningstjänst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar